Lompat ke kontenLompat ke sidebarLompat ke footer

Qesset Hob - Alma Esbeye

Qesset Hob - Alma Esbeye

Lirik Lagu Qesset Hob (قصة حب)

Oleh: Alma Ummu Salamah



دي قصة حب علي شاطئ الهوا
أجمل حكاية قلب أبطالها احنا سوا
فيها اللى اتمنيت
وياك حسيت أجمل إحساس

Die esset houbb a'la syathi_il hawa
Agmal hikayat alb abtholha eihna sawa
Fi halleitmanneit
Wayyak hasseit agmal eihsas

أحلي كلام بالعين قولناه لبعضنا
ضحكة قلوبنا حنين ونسينا نفسنا
ونسينا كل الناس
أنا وانت وخلاص
خلاص هنعيش

Ahla kalam biel-'ein oulnah lie-ba'diena
Dahket oulobna haneen, wanseena nafsiena
Wanseena kullin-nas
Ana wienta kholas
Kholas han 'iesy

ده أجمل يوم في حياتى
عشان قابلتك يا حياتى
هفضل حبيبي معاك
والله ما هسيبك
انت اللى بتسعد كل أوقاتى (٢x)

Da agmal youm fi hayaty
'ashan 'amieltak ya hayaty
Hafdhol habieby malak
Wallahy mah siebak
Enta elly b-tes'ed kul awaty (2x)

أنا عيشت بيك إحساس بالدنيا كلها
لحظة لقانا حبيبي في حياتى ما عيشتها
لقيتنى بجري عليك
أنا عيني في عنيك
ومسكت إيديك

Ana aesht beek ehsas bed-donia kollaha
Lahzeet laukana habeeby fi hayatii ma aeshtaha
Laqetny bagry aalaeik
Ana aeny fi aeineik
W msekt qeideik

في بعد كده جمال
مشفتش زيها
أجمل ما شافت عيني في حياتى كلها
دي عيونها ليل سهران
أنا فيها حيران
آه يا عيني يا ليل

Fe baad kedah gamal
Mashouftsh zayaha
Agmal ma shafet aeiny fe hayatii kolaha
De aouyonha leil sahran
Ana feih hayran
Ah ya aeiny ya leil

ده أجمل يوم في حياتى
عشان قابلتك يا حياتى
هفضل حبيبي معاك
والله ما هسيبك
انت اللى بتسعد كل أوقاتى (٢x)

Da agmal youm fi hayaty
'ashan 'amieltak ya hayaty
Hafdhol habieby ma'ak
Wallahy mah siebak
Enta elly b-tes'ed kul aw'aty (2x)



Lirik terjemahan lagu Arab Qesset Hob dari Ramy Ayach


Ini adalah cerita cinta di pantai yang penuh gairah
Cerita paling cantik dari hati, yang pahlawannya adalah kita berdua
Di dalam (ceritanya) adalah yang ku harapkan
Denganmu aku merasakan perasaan paling manis

Kata paling mani yang kita ucapkan lewat tatapan
Hati kita tertawa dengan nostalgia dan kita lupa siapa kita
Dan lupakan semua orang
Kau dan aku, hanya itu
Cukup dengan itu kita akan hidup

Ini adalah hari tercantik dalam hidupku
Karena aku bertemu kamu, hidupku
Aku akan tetap bersamamu,cintaku
Dan demi Allah, aku takkan pernah meninggalkanmu
Kaulah orang yang membuat seluruh waktuku bahagia

Aku hidup karena perasaan yang sama berharganya dengan satu dunia
Saat kita bertemu, cintaku, di hidupku aku tak pernah begini
Aku menemukan diriku berlari padamu
Mataku bertemu matamu
Dan berpegangan tangan

Apakah ada sesuatu yang lebih indah dari ini
Aku tak pernah melihat seseorang sepertinya
Hal tercantik yang pernah dilihat mataku seumur hidup
Matanya adalah malam yang terjaga
Dimana aku kebingungan di dalamnya
Oh mataku, oh malamku

Ini adalah hari tercantik dalam hidupku
Karena aku bertemu kamu, hidupku
Aku akan tetap bersamamu,cintaku
Dan demi Allah, aku takkan pernah meninggalkanmu
Kaulah orang yang membuat seluruh waktuku bahagia.