Lompat ke kontenLompat ke sidebarLompat ke footer

Purnama Merindu - Siti Nurhaliza

Lirik Dan Chord | "Purnama Merindu" adalah lagu yang dinyanyikan oleh Penyanyi Wanita Malaysia yaitu Siti Nurhaliza. Lagu ini terdapat pada album berjudul "Adiwarna" yang dirilis pada tahun 1998. Berikut lirik, chord dan video klip dari lagu yang berjudul Purnama Merindu.


♬ Lirik Lagu Purnama Merindu

Bermaknakah tiap baris kata-kata
Ataukah hanya di bibir saja
Bersungguhkan rindu yang engkau pamirkan
Ataukan sekadar lakonan

Rindu
Telah melekat dalam hatiku
Walau awan lalu
Rinduku tak berubah arah

Purnama mengambang cuma berteman
Bintang berkelipan dan juga awan
Siapa tahu rindu yang mencengkam
Di hatiku

Aku meminta pada yang ada
Aku merindu pada yang kasih
Aku merayu padamu yang sudi
Merinduku

(Purnama mengambang berbagai warna)
(Bila embunpun datang tinggal purnama)
Tinggallah aku
(Sendirian)
Bertemankan malam sepi
(Aku meminta pada yang ada)
Aku merindu pada yang kasih
(Aku merayu)
Padamu yang sudi memujuk
Aku meminta
(Pada yang ada)
Aku merindu
(Pada yang kasih)
Aku merayu
(Padamu yang sudi)
Merinduku
Hiaskanlah cinta di jaris manisku
Sinarkan bagai gemerlap kencana
Tandakanlah kasih di mercu kalbu
Serikanlah purnama yang merindu




♬ Chord Kunci Gitar Lagu Purnama Merindu

[Intro] Bm F#m G F#m Bm

        Bm               A
Bermaknakah tiap baris kata-kata
    G         A          Bm
Ataukah hanya di bibir saja
          Bm                    A
Bersungguhkah rindu yang engkau pamirkan
    G     A         D
Ataukah sekadar lakonan

   Em                      Bm
Rindu, telah melekat dalam hati ku
       G           A
Walau awan lalu rinduku
        F#m
Tak berubah arah

              Bm             A
Purnama mengambang cuma berteman
        Em                   Bm
Bintang berkerlipan dan juga awan
  Em             Bm                   F#m  F#
Siapa tahu rindu yang mencengkam di hatiku

         Bm
Aku meminta pada yang ada
         F#m
Aku merindu pada yang kasih
        G              A          Bm
Aku merayu padamu yang sudi merinduku

[Interlude] Bm F#m G A Bm
            Bm F#m G A D

   Em                      Bm
Rindu, telah melekat dalam hati ku
       G           A
Walau awan lalu rinduku
        F#m
Tak berubah arah

              Bm             A
Purnama mengambang cuma berteman
        Em                   Bm
Bintang berkerlipan dan juga awan
  Em             Bm                   F#m  F#
Siapa tahu rindu yang mencengkam di hatiku

         Bm
Aku meminta pada yang ada
         F#m
Aku merindu pada yang kasih
        G              A          Bm
Aku merayu padamu yang sudi merinduku

              Bm               A
Purnama mengambang berbagai warna
           G                     Bm
Bila embun pun datang bintang di awan
       Em          Bm            F#m-F#
Aku sendirian bertemankan malam sepi

         Bm
Aku meminta pada yang ada
         F#m
Aku merindu pada yang kasih
        G              A        Bm
Aku merayu padamu yang sudi memujuk.. ohh..

         Bm
Aku meminta pada yang ada
         F#m
Aku merindu pada yang kasih
        G              A          Bm
Aku merayu padamu yang sudi merinduku

       Bm                A
Hiaskanlah cinta di jari manisku
     G         A           Bm
Sinarkan bagai gemerlap kencana
        Bm              A
Tandakanlah kasih di mercu kalbu
    G         A           Bm
Serikanlah purnama yang merindu

Purnama Merindu
Judul  : Purnama Merindu
Artis  : Siti Nurhaliza
Ciptaan: Rahim Jantan, Siso
Album  : - Adiwarna (29 June 1998)
         - The Best Of Siti Nurhaliza (30 April 2000)
         - Cerita Cinta Siti Nurhaliza (4 Oktober 2006)
         - Golden Awards - Shanghai Festival 1999-2000 Siti Nurhaliza Purnama Merindu (1999)
         - 2000 Lagu-lagu Terbaik Siti Nurhaliza (2000)
Label  : Suria Records Sdn Bhd
Rilis  : 1998